Smilene og regntøjet fyldte meget, da Det Fynske Dyrskue i weekenden trak 40.000 gæster på dyrskuepladsen. Og gæsterne havde en god oplevelse, hvilket får dyrskuechefen til at kalde årets dyrskue en succes. Den faglige fredag tiltrak 13.500 børn ud på dyrskuet, hvilket er ny rekord.
Masser af dyr, minibondegård, Den kreative stald, børnedyrskuet, fødevaremarked, politiske debatter for både børn og voksne, Schiøtz Prisen, velbesøgte udstillinger af landbrugsmaskiner og populær underholdning for hele familien.
Der var nok at tage sig til for de 40.000 publikummer, der i løbet af weekenden trodsede regnen og besøgte Det Fynske Dyrskue.
Derfor er det også en glad dyrskuechef, der gør status.
– Jeg er en rimelig glad dyrskuechef. Vi har fået flere positive tilbagemeldinger fra vores gæster, der er imponerede over de mange forskellige aktiviteter, tilbud og oplevelser, man i år kunne få på dyrskuet. Den største anke, jeg har fået, er, at der er for mange aktiviteter, til at man kan nå det på én dag, og det er for mig et kæmpe skulderklap, siger Anita Christoffersen og tilføjer:
– Selvfølgelig ville vi gerne have fuldt hus, men vi må også sande, at vejret påvirkede besøgstallet. Til gengæld har jeg mødt mange positive gæster, der har haft en god oplevelse, og det er for mig et vigtigt succeskriterie. Det samme er det faktum, at vi til faglig fredag slog rekord med 13.500 gæster.
Smilende og engagerede gæster over hele pladsen
Når hun kigger ud over den plads, der de næste par dage skal tømmes, er det da også gode historier, hun får øje på.
Børnenes kæledyr, spændende shows og interessante konkurrencer gav rig mulighed for at se dyr på dyrskuepladsen, Minibondegården og Den kreative stald var særdeles populært blandt børnene, de dygtige kokke til Schiøtz Prisen leverede på særdeles højt niveau trods vejrligets humør, fødevaremarkedets udstillere melder om mange interesserede gæster, det samme gjorde maskinudstillerne, de politiske debatter blev overværet af engagerede børn og voksne, og endelig var der proppet foran scenen til både Popsi & Krelle, Arne Alligator og Sebastian Klein.
– Det er umuligt at fremhæve en eller to ting, for der var liv, engagement og smil over hele pladsen, og både udstillere, gæster og kokkene til Schiøtz Prisen tog vejret med godt humør. Skal jeg alligevel nævne én ting, der glæder mig, så er det, at vores nye fødevaremarked kom godt fra start – det får mig til at tro endnu mere på vores ambition om, at det med tiden skal udvikles sig til en samlende fynsk fødevarefestival,” siger Anita Christoffersen og tilføjer:
– Vi har igennem et par år udviklet og fornyet dyrskuet. Den proces er stadig i gang, men jeg står tilbage med en klar fornemmelse af, at vi virkelig har ramt noget, som vores gæster er glade for. Vi er i gang med at spørge vores gæster om deres oplevelse, men ud fra de tilbagemeldinger, jeg har fået, så var det rigtig mange glade gæster, der i år besøgte Det Fynske Dyrskue.”
Næste år afholdes Det Fynske Dyrskue fra 13.-15. juni.