Søg efter medarbejder:
Digitaliseringen skubber for alvor på, hvad angår effektivisering af din regnskabsproces. Det er vi hos Centrovice i høj grad ved at tage hånd om. Nogle af jer har aktivt valgt at digitalisere jeres regnskab ved brug af SUMMAX e-arkiv og e-faktura. Vi er i fuld gang med at hjælpe resten i gang, og du bestemmer selv, hvordan du er med på rejsen. Du får nemlig muligheden for at gøre fuldstændig som du plejer eller tage en lille smule del i digitaliseringsprocessen. Én ting er sikkert om fremtiden – regnskaber bliver digitale.
Hvad betyder det så, at regnskabet bliver digitalt? Jo, alt dokumentation som f.eks. regnskabsbilag bliver lagt ind i et personligt Digitalt Arkiv. Det foregår ved, at vi scanner alt, hvad vi modtager fra dig ind i dette arkiv. Du vil modtage de fysiske bilag retur og vi har det Digitale Arkiv at arbejde med. Du får derudover selv mulighed for at sende bilagene direkte til dit elektroniske arkiv. Du skal kun sørge for at sætte bilaget til betaling og sende bilaget til dit Digitale Arkiv. Dermed slipper du for at printe bilag og aflevere dem fysisk.
Derudover indebærer Digitale Regnskab, at vi vil modtage dit kontoudtog fra banken helt automatisk. I dag har din assistent måske kigge-adgang til dine konti og henter selv kontoudtoget måned for måned, eller også henter du kontoudtoget til din assistent. Med en fuldmagt fra dig vil kontoudtoget blive leveret dagligt til brug for bogføringen. Når bilaget kommer i arkivet, bliver det automatisk koblet sammen med posteringen.
For dig, der i forvejen har SUMMAX e-arkiv og e-faktura, betyder introduktionen ikke så meget. Du har fortsat de samme muligheder for at bruge SUMMAX til håndtering af bilag og betaling. Den eneste ændring er, at vi med din fuldmagt har mulighed for at modtage dit kontoudtog automatisk. Du leverer dog selv bilagene til bogføringen via SUMMAX.
En af de ting, der skubber på at sætte strøm til dine bilag, er et større fokus på behandling af persondata, hvor EU i maj 2018 skærpede kravene i forbindelse med håndteringen af personoplysninger – herunder dine bilag. Digitalisering af din indledende regnskabsproces forenkler styringen af hvem, hvornår og hvordan, der er adgang dine bilag. Derudover følger en større grad af automatisering i forhold til sortering, søgning, kobling med bogføring m.v. En automatisering, der varetager de skærpede krav til regnskabstilblivelse, dokumentation osv., der hele tiden bliver stillet til jer som virksomhedsejere og os som revisions- og rådgivningsvirksomhed.
Digitaliseringen af alle kunders regnskab sker ikke fra den ene dag til den anden. Kunder, der har valgt SUMMAX, er dermed selv gået i gang. Nu vil vi gerne have resten med. Har du ikke SUMMAX, vil du modtage et samtykke, der giver os muligheden for at oprette et Digitalt Arkiv til dig.
Med Digitalt Regnskab skal du som udgangspunkt ikke foretage dig andet, end du gør i dag – vi klarer arbejdet. Det giver dig dog mulighed for at gøre bilagshåndteringen nemmere for dig selv, for du modtager sikkert rigtig mange af dine bilag på mail. Hvis du bliver inspireret til at tage del i den digitale rejse, kan du starte med at videresende, de faktura’er du modtager på mail, til dit Digitale Arkiv. Du får nemlig en unik mailadresse, du kan sende dine bilag til. På den måde bliver bunken med fysiske bilag, du afleverer hos os, mindre. Når vi modtager bilaget via mailadressen, får det automatisk bilagsnummer og sættes i en digital bilagsmappe, som du altid vil have adgang til online.
Første step for at komme i gang med Digitalt Regnskab er, at du giver samtykke til oprettelse af Digitalt Arkiv. Det får du mulighed for, når du modtager et samtykke fra os med tilbud om oprettelse, eller hvis du henvender dig og selv sætter gang i processen. Det er du velkommen til allerede i dag!
Ring til os og hør mere om mulighederne med Digitalt Regnskab.