Søg efter medarbejder:
Den 25. maj 2018 træder persondataforordningen i kraft, og det er derfor også nu, du skal have styr på reglerne for at undgå bøder. Den nye forordning skal beskytte mod misbrug og unødvendig registrering af persondata, og du har som virksomhedsejer et ansvar for, at du behandler persondata om dine medarbejdere, kunder og samarbejdspartner efter reglerne.
Har du ikke fået styr på reglerne endnu, er der hjælp at hente. Seges har nemlig udfærdiget en folder, som sætter fokus på 5 trin, du som virksomhedsejer minimum skal have styr på for at opfylde reglerne.
De fem trin er:
Du kan finde folderen ”Få styr på reglerne om persondata” her.
Som hjælp til trin 4, dokumentations- og oplysningspligt, har Seges udfærdiget nogle skabeloner til en intern og en ekstern persondatapolitik. Skabelonerne kan du hente og anvende i din virksomhed, og du finder dem her nedenfor. Bemærk at der også er en engelsk udgave til den interne persondatapolitik.
Skabelon persondatapolitik ansatte
Skabelon persondatapolitik ansatte – engelsk
Skabelon persondatapolitik kunder og samarbejdspartnere
Har du spørgsmål til persondataforordningen og reglerne, er du velkommen til at kontakte os, så vi kan få en snak om, hvad det betyder for din virksomhed.