Søg

Søg efter medarbejder:

Centrovice.dk  →  Erhverv  →  Nyheder  →  Ved snevejr er det medarbejderens ansvar at møde ind
colourbox5520614

Ved snevejr er det medarbejderens ansvar at møde ind

Vinterens kolde vejr er efterhånden over os. Og med det følger gerne sneflokke, der kommer vrimlende.
Det betyder også, at man som medarbejder i en virksomhed skal forberede sig på, at transporten til og fra ens arbejdsplads forlænges grundet vinterens vejrfænomener.

For eksempel kan store snemængder gøre transporten yderst vanskelig. Man kan have svært ved at nå at møde til tiden. Det er derfor vigtigt at vide, at det er medarbejderens eget ansvar at sørge for, at man på trods af snevejret møder op til normal tid.
Står man i en situation, hvor man simpelthen ikke kan møde, så skal arbejdsgiveren have besked så hurtigt som muligt.

Ved eventuel udeblivelse skal medarbejder og arbejdsgiver aftale frihed. I sådan en situation kan medarbejderen bruge afspadsering, feriefridage, feriedage eller holde fri for egen regning. Det skal i hvert tilfælde aftales mellem medarbejder og arbejdsgiver.

Har du spørgsmål til mødepligt, er du velkommen til at kontakte løn- og HR-rådgiver Lisbeth Frederiksen.

  • Nyhedsbreve

    Vi udgiver flere nyhedsbreve med forskelligt indhold. Få nyhederne serveret nemt og bekvemt.

    Enkelt at tilmelde og afmelde.

    Læs mere her

Nyhedsbreve fra Centrovice

Vi udgiver flere nyhedsbreve med forskelligt indhold. Få nyhederne serveret nemt og bekvemt. Enkelt at tilmelde og afmelde.

Gå til nyhedsbreve